Sambata, 22 octombrie, ne vedem la Festivalul Merelor in Bacanie (Barbu Vacarescu 49)

Octombrie 21, 2011 la 6:46 pm | Publicat în Uncategorized | Lasă un comentariu

Dragii mei , nu uitati ca maine dimineata de la orele 10.oo va astept cu mere delicioase de la Valea Mare http://www.valea-mare.ro  in prag la Bacania Veche (Barbu Vacarescu 49) pentru a petrece o zi minunata la  Festivalul merelor in Bacanie (www.tudosiei.ro).

Iar acum, inainte de culcare va invit sa recititi un fragment din minunata poveste „De ce o iubim pe Doamna Mar”. 

 

O cunosti pe Doamna Mar? Locuieste chiar la coltul dintre Strada Sanatate si Strada Frumusete. Este casuta aceea galbena cu ferestre mari si perdelute roz. Aici vin in fiecare zi o multime de copii. Nu prea se stie exact de ce, dar eu pot spune ca nimeni nu face un strudel cu mere si scortisoara mai bun ca ea si ca aici primesti oricat suc proaspat de mere doresti. Sa fie ospitalitatea Doamnei Mar motivul pentru care toata lumea abia asteapta sa o salute si sa stea in preajma ei? Tu ce crezi?

Cand eram foarte mica nu stiam ca “papa” poate fi si altceva decat lapticul de la mami. Si nici nu imi doream altceva, caci nu stiam ce este aceea “mancare”. Ma rog…multe nu stiam atunci.

Si intr-o zi mami a spus ca m-am facut mare si ca as putea incerca si alte feluri de papa. Si am gustat prima oara sucurile de la Doamna Mar, cea mai cunoscuta gospodina de pe strada mea, prietena buna cu mama, evident. Imi aduc aminte cu mirare inca, de surpriza placuta pe care am avut-o la primele lingurite de suc proaspat din mere. Mama imi povestea atunci ca merele au un gust foarte bun, dulce acrisor.  Doamna Mar ne-a spus mai tarziu ca merele tinere asta isi doresc cel mai tare, sa se coaca, sa se faca gustoase si sa fie primele in alimentatia unui bebelus. Nu toate mamicile cred asta si de aceeea nu toate merele ajung in burticile unui bebelus. Eu am crezut-o pe Doamna Mar si am simtit bucuria marului, care a fost primul in lista mea de gusturi noi.

Dar cand eram bebe imi placea tare si piureul de mar, simplu sau cu cereale, chiar si cu biscuiti rasi.  Asa spunea mama ca face pranzul meu mai consistent, mai interesant.  Mami povesteste si acum, ca la orice varsta ar fi, tot marul cu biscuiti ii aminteste de copilarie. Dupa ce am savurat sucul de mar am trecut la sucul de morcov combinat cu mar si alte fructe din livada bunicii, care se schimbau de la un anotimp la altul. Si uite asa am intrat in lumea fermecata a gustului.

Cum nu stii ca exista o lume fermecata a gustului? Are o legatura speciala cu lumea mirosului, caci nu pot trai decat impreuna. Imi place tare sa fiu atenta la ce simt, cand mami imi da la masa alimente noi. Tu esti atenta la ce simti cand mananci?
Intreaga poveste citita de prietena mea Bianca Brad,  o puteti asculta aici : http://www.emovere.eu
Noapte buna si ne vedem dimineata!

 

Lasă un comentariu »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.
Entries și comentarii feeds.

